Postanowiłeś uruchomić swoją stronę internetową i zaczynasz się interesować pozycjonowaniem. Zanim ruszysz po drabince pozycji w wyszukiwarce Google czeka Cię kilka zadań, które będą miały na celu postawienie filaru pod późniejsze działania SEO. W trakcie dobierania słów kluczowych powinieneś zadbać o optymalizację witryny. Dziś krok po kroku dowiesz się jak tego dokonać.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Przyjmijmy, że postanawiasz sprzedawać usługi internetowe i Twoja witryna ma być wizytówką. Załóżmy, że będziesz agencją marketingową z Przemyśla. Dobieranie słów kluczowych powinieneś rozpocząć od pozycji klienta. Wyobraź sobie, że szukasz takiej firmy jak Twoja. Co wpiszesz do wyszukiwarki? Przez chwilę się nad tym zastanów.

Gdy już sporządzisz kilka fraz, sprawdź jak często są wyszukiwane. Pomoże Ci plener słów kluczowych w aplikacji Google Webmasters Tools. Jeśli Twoje zapytanie pojawia się przynajmniej 50 razy miesięcznie – masz dobrą pozycję startową. Teraz przejdźmy do dobrania właściwych fraz. Jako, że zajmujesz się marketingiem w Przemyślu, świetnym wyborem będzie „reklama przemyśl” i „tania reklama przemyśl”. Jako główne słowo kluczowe będzie występować „reklama przemyśl”, ponieważ „tania reklama przemyśl” jest długim ogonem, a więc pozycjonowaniem szerokim. Z początku druga fraza będzie wyżej w Google od właściwej, ponieważ jest prostsza i składa się z 3 członów, a nie dwóch.

Ważne: Raz wybranych słów kluczowych lepiej nie zmieniaj

To istotna informacja dla początkujących. Algorytmy Google bardzo nie lubią drastycznych zmian, zwłaszcza jeśli chodzi o frazy. Jeśli od początku przyjmiesz, że „reklama przemyśl” będzie Twoją główną frazą, to nie zmieniaj decyzji. Po jakimś czasie możesz chcieć inną frazę wypromować jako główną, lecz nie rób tego kosztem pierwotnego zamierzenia. Po prostu mniej aktywnie promuj „reklama przemyśl” i skup się na innej frazie.

Efekty?

W przypadku świeżych stron internetowych ważne jest unikanie błędów. Jeżeli przeprowadzisz optymalizację już na etapie wdrażania słów kluczowych, to Twoja pozycja będzie rosnąć progresywnie. To istotne zwłaszcza w przypadku, jeśli zamierzasz zastosować też Content Marketing.

A Wy? Jak podchodzicie do tematu dobierania fraz? Robicie to już na etapie planowania witryny, czy może w czasie jej implementacji? Piszcie w komentarzach co o tym sądzicie!