Tytuł strony, podstrony czy artykułu ma ogromne znaczenie dla robotów wyszukiwarki Google. Podczas optymalizacji witryny należy pamiętać o „tittle” oraz zasadach, które określają sposób, w jaki powinno się tytuować. Ciąg znaków nie powinien przekraczać odpowiedniej wartości, słowa powinno się dobierać odpowiedzialnie, a frazy rozmieszczać tak, aby były logiczne. Jak optymalizować tytuł w sposób prawidłowy? Tego dowiecie się poniżej.

Co dla Google znaczy sekcja „tittle”?

Wyobraź sobie, że jesteś robotem, który zajmuje się analizowaniem stron internetowych w odpowiedniej kategorii. Przyjmij, że skupiasz się na stronie o odchudzaniu, która zadebiutowała kilka tygodni temu. Patrząc na spis stron, powinieneś przeanalizować je pod kątem fraz. Jeśli znalazłeś artykuł o tytule: „Jak zrzucić 5 kilogramów w tydzień? Skuteczne Odchudzanie” to masz przykład idealnie dobranego tytułu, który oddaje dokładnie to, czego szuka Internauta. Osoba X szuka sposobów na odchudzanie, np: „jak zrzucić 5 kilogramów w tydzień?”, a jako feedback (odpowiedź) otrzymuje nasz artykuł – „Jak zrzucić 5 kilogramów w tydzień? Skuteczne Odchudzanie”. Spełniliśmy dwa założenia: nasz tytuł jest odpowiedzią na to, czego szuka Internauta (wchodzi na naszą stronę – wzrost Trust Rank) i jest zgodny z zasadami SEO (został zaindeksowany poprawnie i znajduje się w TOP10).

Jak optymalizować tytuł?

W zasadzie wystarczy sugerować się akapitem wyżej, aby samemu zoptymalizować sekcję „tittle”. Warto jednak pamiętać, aby podczas tych prac pełnić rolę Internauty, a nie właściciela strony internetowej. Przed umieszczeniem nowego wpisu zastanów się, jak Internauci powinni go szukać, co wpiszą do wyszukiwarki aby go przeczytać. Nigdy nie twórz zbyt długich tytułów, zaś frazę kluczową (w przypadku powyższego akapitu było to „skuteczne odchudzanie” umieszczaj na końcu, środku, lecz rzadziej na początku. Stawiaj na unikalność, nagromadzenie słów kluczowych i linków wewnętrznych we wpisie. Dzięki temu pozycja Twojej strony zacznie rosnąć, a Ty zaczniesz liczyć wejścia oraz pieniądze z tego tytułu.

A Wy? Co sądzicie o optymalizacji tytułu strony? Jak wielkie ma dla Was znaczenie? Piszcie pod tematem!