Pozycjonowanie jest ogólnym terminem oznaczającym całość zadań mających na celu podniesienie wartości strony w oczach Google. Wyróżniamy kilka rodzajów pozycjonowania lecz dziś skupimy się na dwóch najważniejszych: pozycjonowaniu szerokim (długie ogony) i tradycyjnym. Ten pierwszy odnosi się w dużej mierze do sklepów, zaś drugi do wizytówek i stron firmowych. Zapraszamy do lektury.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Long Tail SEO jest żmudnym procesem pozycjonowania, lecz daje znakomite efekty po czasie. Pozwala na wprowadzenie kilkudziesięciu fraz do wyszukiwarki Google, które będą prowadziły zarówno do strony docelowej, jak również do podstron. Pozycjonowanie szerokie w ogromnej większości odnosi się do sklepów, ponieważ mają one po kilkaset produktów, a więc kilkaset podstron i wszystkie one muszą zostać zoptymalizowane. Long Tail SEO oznacza budowanie pozycji na długich frazach, np: „czerwona sukienka dolce rozmiar s”, aby po czasie je zwężać („czerwona sukienka dolce”) i finalnie pozycjonować „sukienka dolce”. Pozycjonowanie szerokie może trwać nawet kilka miesięcy, ale gwarantuje obecność nie jednej, ale kilkudziesięciu fraz w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie tradycyjne

Polega ono na promowaniu głównej frazy od samego początku. Może odnosić się do sklepów, lecz w większości przypadków mowa o firmowych stronach internetowych lub sklepach z kilkoma usługami. Promowanie frazy głównej odbywa się poprzez linkowanie, artykuły – sponsorowane oraz oparte o Content Marketing. Przy dużej konkurencji (powyżej miliona stron) wybicie się do TOP10 może zająć nawet kilka miesięcy, a przy mniejszej (do 300 000 stron) – około 60-90 dni.

Pozycjonowanie szerokie poleca się tym stronom, które mają powyżej stu podstron. W połączeniu z Content Marketingiem może dać wspaniałe efekty. Tradycyjne SEO odnosi się do niewielkich platform, które od początku są nastawione na 2-3 frazy. Może być kosztowne, ale zazwyczaj zamyka się w kwocie do 1000 złotych miesięcznie.

A Wy? Jaką metodą pozycjonujecie swoje strony? Piszcie odpowiedzi pod tematem!