Średnio raz na 2-3 lata powinno się dokonywać zmian na stronie, aby podążać za aktualnymi trendami. Zapewne domyślacie się i pamiętacie z przeszłości, że każda istotna zmiana na stronie internetowej będzie miała wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Chodzi o konwersję, czyli jednoczesne wdrażanie nowych rozwiązań przy jednoczesnym spadku pozycji. Jeśli przymierzasz się do zmian na swojej stronie, a nie chcesz doświadczyć drastycznych spadków, to poniżej dowiesz się jak tego dokonać.

Dlaczego Twoja pozycja spadnie?

Musisz wiedzieć, że na Twojej stronie internetowej niemal cały czas przebywają roboty Google. Zajmują się analizą kodu źródłowego, artykułów oraz linków wewnętrznych. Po analizie struktury strony decydują o Twojej pozycji w wyszukiwarce. Każda poważniejsza zmiana powoduje, że roboty analizują stronę od nowa. Jeżeli zmienisz grafikę, sporo treści lub przebudujesz interfejs na nowo, to Twoja pozycja może spaść nawet o kilkanaście punktów i stracisz też do 50% odwiedzających. Uspokajamy – po 2-3 miesiącach wrócisz na starą pozycję lub nawet ją przeskoczysz.

O czym pamiętać podczas przebudowy strony?

Najważniejsza jest optymalizacja, czyli spersonalizowanie każdego elementu strony internetowej. Jeżeli po zmianach nadal chcesz się promować na pierwotnych frazach, to w czasie modyfikacji pamiętaj o optymalizacji, ponieważ przyspieszy ona indeksację Twojej strony. Zaniechując takich działań będziesz o wiele wolniej odzyskiwał dawną pozycję lub w ogóle Ci się to nie uda.

Content Marketing

W dobie nowoczesnego pozycjonowania bardzo skuteczny okazuje się Content Marketing. Możesz skorzystać z niego dla polepszenia swojej pozycji w Google. Pamiętaj, że zamawiając takie treści u copywriterów wydasz sporo pieniędzy, dlatego znając swoją branżę od środka możesz samemu zabrać się za tworzenie artykułów. Gwarantujemy, że niewielu pisarzy będzie potrafiło w tak techniczny sposób opisać swoje usługi jak Ty.

Przebudowa strony internetowej zawsze oznacza spadki. W przypadku najstarszych i najpopularniejszych witryn również to widzimy. Nie tak dawno Interia.pl zmieniła swój interfejs na nowy, co sprawiło, że witryna spadła o kilka oczek, lecz po 30 dniach wróciła na dawną pozycję. Apelujemy, aby przy okazji każdej zmiany zadbać o optymalizację witryny. Tylko w ten sposób szybko wrócicie na dawne pozycje.