Pozycjonowanie sklepu internetowego, który ma powyżej 100 podstron będzie zadaniem skomplikowanym i tradycyjne metody SEO mogą zdać się na niewiele. Specjaliści od pozycjonowania są zdania, że sklepy warto promować długimi ogonami, czyli metodą 4Move. Polega ona na sporządzeniu 10-20 słów kluczowych, które będą się składać z czterech członów. Po czasie frazy zostają zawężane do trzech członów, by po kolejnych kilku miesiącach przejść do głównych, czyli złożonych z maksymalnie dwóch członów. Jak to wygląda w praktyce? Zapraszamy do lektury.

Dlaczego długie ogony?

Jeśli prowadzisz sklep, to każdy produkt jest Twoją podstroną. Możesz mieć nawet 1000 podstron, dlatego pozycjonowanie tradycyjne odpada. Trudno będzie Ci wypromować 1000 produktów, ale możesz wybrać najbardziej wartościowe z nich i zastosować frazy long tail (długi ogon). Przyjmijmy, że sprzedajesz ubrania. Możesz zacząć od frazy :”tanie buty męskie warszawa” i kilka podobnych. Promujesz je i zyskujesz pozycję w Google. Po jakimś czasie zwężasz frazę do „męskie buty warszawa”, a po kolejnych miesiącach „buty warszawa”. Po roku od rozpoczęcia działań pozycjonerskich będziesz miał bardzo wiele fraz w TOP10, więcej wejść na stronę, wyższy poziom sprzedaży i lepsze zarobki, które przeznaczysz na dalsze pozycjonowanie.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów?

Trudno jednoznacznie określić, ale najlepsze agencje są w stanie wypromować serwis w rok. Mowa nie tylko o promocji długich ogonów, lecz fraz właściwych. Choć rok czasu wydaje się odległym terminem – w rzeczywistości oznacza prace nad stroną, prowadzenie sprzedaży i notowanie zysków. Nikt przecież nie mówi, że klientów będziesz zdobywał tylko z wyszukiwarki.

4Move czyli zastosowanie długich ogonów składających się z czterech członów to tylko początek pozycjonowania. Kolejne zwężenia frazy zapoczątkują wzrost Twojej pozycji oraz napływ klientów. Musisz pamiętać, aby stale promować swoją markę, szukać kolejnych fraz i stosować długie ogony tak długo, jak tylko się da. To zaowocuje lepiej, niż możesz się spodziewać.

Stosujecie długie ogony do promocji swoich sklepów? Jeśli tak to napiszcie, w jaki sposób się do tego zabraliście.