Zapewne wielu z Was doskonale pamięta metody pozycjonowania sprzed kilku lat. Wtedy modne były katalogi, precle, zaplecza oraz artykuły sponsorowane. Pozyskiwało się mnóstwo linków i na nich opierało pozycjonowanie. Dziś wytyczne Google są bardzo restrykcyjne, a w dobie ciągłych aktualizacji algorytmów musimy się po prostu pilnować. Samo linkowanie witryny nie daje już maksymalnych efektów, dlatego trzeba szukać wsparcia w Content Marketingu. Czym on jest i jak wpływa na pozycjonowanie? Zapraszamy do lektury.
Content Marketing – po prostu treści
Dobrze wiecie, jak ważne są teksty podczas pozycjonowania. Tyczy to się nie tylko wpisów do katalogów, lecz przede wszystkim treści na stronie internetowej. Chcąc zmaksymalizować efekty SEO należy zoptymalizować wszystkie treści na witrynie, zadbać o odpowiednie ich okodowanie i nagromadzenie materiałów foto / video. Specjaliści od Content Marketingu nie patrzą na ilość znaków artykułu. Oni skupiają się na merytorycznej wartości i pisaniu o konkretnym produkcie lub usłudze. Dzięki temu algorytmy Google przebywające na stronie szybciej zaindeksują wpis, co będzie miało wpływ na wzrost pozycji w wyszukiwarce.
Turbo dla SEO
W jaki sposób sprawdzić, czy Content Marketing jest skuteczny? Doskonałym przykładem będą blogi, które w większości pozycjonuje się samymi tekstami. Bloger pisze artykuł, odpowiednio go podpisuje, by następnie gromadzić Internautów z wyszukiwarki Google (artykuł blogera będzie odpowiedzią na zapytanie konsumenta, np: „Jak schudnąć 5 kilogramów? Oto kilka porad”). Wzrastają mu nie tylko statystyki SEO, ale też Alexa Rank i Trust Rank. Dodając do tego sporą liczbę wejść z wyszukiwarki – pozycja blogu powinna w krótkim czasie wzrosnąć.
Pozycjonując w sposób typowy warto wypróbować też Content Marketing. Jesteśmy przekonani, że przyspieszycie w ten sposób działania SEO, zdobędziecie kolejnych użytkowników, a Wasza strona stanie się bardziej rozpoznawalna. Jeśli checie zagłębić się w ten temat bardziej, to odsyłamy do naszych starszych artykułów, gdzie już wspominaliśmy o Content Marketingu.