Posiadasz stronę internetową, starasz się ją dobrze prowadzić i liczysz na wysoką pozycję w Google poprzez linkowanie. Mija kilka miesięcy od debiutu Twojej witryny w sieci, a efekty pozycjonowania nadal Cię nie satysfakcjonują. Postanawiasz znaleźć pomoc w agencji marketingowej, która proponuje Ci linkowanie. Zgadzasz się na to i czekasz na efekty kolejne kilka miesięcy. Twoja strona powoli porusza się w górę, lecz takie tempo również Ci nie odpowiada. Postanawiasz działać na własną rękę i trafiasz na ten artykuł. Za chwilę będziesz wiedział, jak w krótkim czasie zmaksymalizować efekty SEO. Zapraszamy do lektury o Content Marketingu – treściach, które pozycjonują.
O czym opowiada Twoja strona?
Zastanów się przez moment, czy treści na Twojej stronie faktycznie oddają jej zawartość? Przypuszczam, że prowadzisz stronę firmową, gdzie oferujesz rozmaite usługi i nie rozpisywałeś się na ich temat zbyt często. Pora to zmienić, ponieważ roboty Google non stop pracują na Twojej stronie, badają ją i liczą, że w końcu zaoferujesz im odpowiednie treści, które w całości wyczerpią temat Twojej firmy.
W Polskiej sieci niemal 90% wizytówek (stron firmowych) wymaga poprawek pod kątem jakości tekstów. Każda witryna powinna zwiększać swoją wagę cyklicznie poprzez dodawanie nowych tekstów, aby roboty Google odbierały ją jako progresywną (rozwijającą się). Dodając na stronie jeden artykuł tygodniowo w krótkim czasie polepszyć swoje wyniki SEO. Zauważ, że coraz więcej osób stawia blogi firmowe na podstronie wizytówki. Ma to na celu pisanie poradników, które są naszpikowane frazami, linkami wewnętrznymi, obrazkami oraz video.
Co Ci da Content Marketing?
Przede wszystkim odświeżysz zawartość swojej strony i dodasz jej odrobinę życia. Jak zaczniesz pisać artykuły jak fachowcy z Onet.pl, nie będziesz liczył każdego znaku i zadbasz o ich optymalizację, to roboty Google zaindeksują Twój wpis w 24 godziny, a po kolejnych dobach Twoja pozycja powinna wzrastać. Sukces Content Marketingu w ogromnej mierze zależy od copywriterów, którzy w większości oferują bardzo mizernej jakości teksty. W związku z tym każda „lepsza” treść będzie dawać efekty, ponieważ będą ją pisać osoby, które znają swoją branże od środka – mowa o Tobie.
W jaki sposób pisać teksty pod kątem SEO? Jak je optymalizować? Tego dowiecie się już w drugiej części (link tutaj).