Jeśli pamiętasz pierwszą część naszego artykułu (link tutaj) to wiesz, czym jest Content Marketing i jaki ma wpływ na efekty pozycjonowania. Dziś podejdziemy do tego tematu nieco ambitniej i pokażemy w jaki sposób tworzyć takie treści, jak je optymalizować i kodować, aby zaindeksowały się jeszcze tego samego dnia. Zapraszamy do lektury.

Jak pisać teksty w oparciu o Content Marketing?

Marketing treści polega na wyczerpaniu tematu. Najlepiej zobrazować to na przykładzie artykułów, które co chwilę pojawiają się w serwisach informacyjnych typu Interia.pl. Zobacz, jak wygląda ich układ – istotny jest tytuł, wypunktowania najważniejszych zagadnień oraz treść właściwa z nagromadzeniem cytatów, linków wewnętrznych i oczywiście zdjęć. Porównaj sobie taki artykuł z tekstem copywritera, który nie zna się na Content Marketingu. Zauważysz ogromną różnicę, dlatego chcąc „bawić się” w pozycjonowanie CM musisz się liczyć ze sporymi wydatkami na najwyższej jakości teksty.

Optymalizacja tekstu

Jeśli chcesz, aby roboty Google szybciej odnalazły i zaindeksowały Twój wpis, to musisz go zoptymalizować. Mowa o nagromadzeniu słów kluczowych w odpowiednich sekcjach tekstu wraz z wyróżnieniem śródtytułów. Najlepszym sposobem będzie skorzystanie ze znacznika począwszy od

, a skończywszy na

. Dzięki temu wyróżnimy śródtytuły, zaś roboty Google będą mieć o wiele mniej pracy przy analizie tekstu. Kolejnym krokiem będzie rozmieszczenie linków wewnętrznych, które mogą prowadzić do innych artykułów – równie poprawie zoptymalizowanych. W ten sposób zapewnimy coś a’la mapę strony dla robotów.

 

Indeksacja

Po napisaniu tekstu, rozmieszczeniu zdjęć oraz infografik i otagowaniu całości możemy uruchomić narzędzia pozycjonerskie i przyspieszyć zaindeksowanie wpisu. Zazwyczaj zwykła treść zostaje zaindeksowana po kilku dniach, ale jeśli postąpimy poprawnie, to teoretycznie nawet po 6 godzinach możemy się spodziewać efektów. Pisząc teksty w sposób przedstawiony powyżej z naciskiem na okodowanie całości zwiększymy efektywność działań SEO. W dobie nowoczesnego pozycjonowania trudno o lepsze efekty, niż połączenie linkowania z Content Marketingiem.

A Wy? Co sądzicie o jakości tekstów? Czy w Waszym przypadku konieczna była zmiana treści na stronie? Piszcie pod tematem!