Prowadzenie sklepu internetowego może być świetnym sposobem na biznes. Mając sporo wolnego czasu, plan biznesowy oraz odpowiednie środki można się skutecznie wypromować i rozpocząć masową sprzedaż. Wśród agencji marketingowych panuje przekonanie, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest zadaniem trudnym zwłaszcza, jeśli projekt przejmujemy od innej agencji, która zwyczajnie nie podołała. Dzisiejszy artykuł kierujemy do tych, którzy już na wstępie chcą odpowiednio zoptymalizować swój sklep, aby uniknąć tego w przyszłości. Musicie wiedzieć, że Google bardzo nie lubi, gdy właściciel sklepu zmienia kod, gdy witryna jest wysoko w wyszukiwarce. Najlepiej jest zadbać o wszystko od razu.
Optymalizacja to nie tylko opisanie strony
Zapewne wiecie na czym polega optymalizacja. To zbiór czynności mających na celu spersonalizowanie naszej witryny. Ustawiamy atrybuty w sekcjach: tagi, head, body etc., a ponadto dbamy o WSZYSTKIE podstrony, co w przypadku sklepu oznacza kilkaset pozycji. Tak, dobrze myślicie – musicie zoptymalizować na swojej stronie wszystko, począwszy od strony głównej a na obrazkach produktów skończywszy. Zlecając to agencji zapłacicie kilkaset lub kilka tysięcy złotych. Samemu zajmie to Wam kilka dni, lecz warto dopieścić swój sklep, aby miał lepszy start w pozycjonowaniu.
Content Marketing
Bardzo ważnym czynnikiem pre-pozycjonującym (działania mające na celu zbudowanie filaru dla SEO) będzie zamieszczenie artykułów w oparciu o Content Marketing. Mowa o takich tekstach, które będą naszpikowane wartościowymi informacjami, zdjęciami oraz śródtytułami. Takie wpisy należy okodować i zapewnić im znaczniki . Dzięki temu Google szybciej zaindeksuje wpis, a nasza pozycja powinna powoli wzrastać.
Optymalizacja sklepu pod kątem SEO to przede wszystkim ogrom pracy. Nie mając czasu można oczywiście skorzystać z pomocy fachowców, lecz po wszystkim i tak będziemy musieli przejrzeć raport lub wszystkie podstrony na sklepie. Apelujemy, aby optymalizować sklepy już na etapie ich implementacji, a odbije to się pozytywnie na późniejszych efektach pozycjonowania.
Zgadzacie się, że optymalizacja powinna mieć miejsce już na etapie budowania sklepu? Piszcie, co sądzicie o tym zagadnieniu!